Šta je novo?
CroSatelite.com

Satelitski Forum - digitalna televizija i nove tehnologije, domaći i strani pay TV kanali i kanali iz ex-yu zemalja, domaće kabelske DTH IPTV i ostale Pay TV i uz sve ovo mjesto odlične zabave!

  • <<< **NEREGISTRIRANI čLANOVI TRENUTNO NEMOGU SKIDATI DATOTEKE I VIDJETI LINKOVE,ZA PRISTUP TREBA SE REGISTRIRATI!** >>>

MotoGP

koko33

Clan
Folger opet na motoru, biće test vozač Jamahe

Jonas Folger je vozeći za Teh3 Jamahu prošle sezone bio drugi najbolji početnik u MotoGP klasi, a morao je odmah da se povuče zbog bolesti. Njemu je dijagnostikovan Gilbertov sindrom.
Gilbertov sindrom je poremećaj rada jetre i usled toga osoba može da oseća umor, slabost i bolove u stomaku. Jonas Folger je zbog ovoga morao da se povuče iz MotoGP šampionata u sezoni 2018. i u Teh3 Jamahi ga je zamenio Hafiz Šarin.

Folger će naredne godine biti test vozač Jamahe i sa tim fabričkim timom će biti na testovima u Evropi. Nije još uvek sigurno da li će Nemac biti i na nekoj od trka kao takozvani vajld kard vozač.

Nemac je u nižim kategorijama do 2017. godine imao pet trijumfa, a u MotoGP je uspeo da se popne na podijum i to pred domaćom publikom u Zahsenringu. Sezonu 2017 je završio na desetoj poziciji sa 84 osvojenih poena.
 

koko33

Clan
Markez i Rosi bolji u drugom treningu, idu u Q2

Na drugom treningu pred trku za Veliku nagradu San Marina i Riminija najbrži je bio Andrea Doviciozo. Mark Markez i Valentino Rosi su posle lošeg prvog treninga vozili mnogo bolje u drugom i uspeli su da obezbede učešće u Q2 delu kvalifikacija.
 

koko33

Clan
Lorenzo najbrži na Misanu!

Jorge Lorenzo je osvajač Pole pozicije za VN San Marina na stazi Misamo. Španjolac na Ducatiju je nastavio s vrhunskom formom u kvalifikacijama i startovima iz prvog reda.
Lorenzo će krenuti ispred iznenađenja dana Jacka Millera na Pramac Ducatiju i Mavericka Vinalesa na Yamahi. Iz drugog reda će startati Lorenzov kolega Andrea Dovizioso, vodeći u poretku Marc Marquez i Britanac Cal Crutchlow.

Ducati se pokazao najjačim paketom na uskom i zavojitom Misanu. Nismo naviknuli na ovakve izvedbe Ducatija na sporijim stazama, a stare boljke su očito stvar prošlosti.

Marc Marquez je jedini bio spreman poremetiti Lorenzove planove, ali je pao sredinom sesije i otežao si šanse za osvajanje bolje pozicije. Heroj domaće publike Valentino Rossi je osvojio tek sedmo mjesto i bolju priliku će potražiti u utrci.

Očuvanje guma biti ključni dio utrke, a poredak bi nakon prvog zavoja trebao biti sličan startnom jer je samo stotinjak metara do prvog kočenja.
 

koko33

Clan
Profesor Dovizioso održao lekciju u Misanu!

Andrea Dovizioso je pobjednik VN San Marina na stazi Misano ispred Hondinih vozača Marca Marqueza i Cala Crutchlowa. Ducati je ovog vikenda napravio sjajan posao, a okrunio ga je profesor Dovi briljantnom vožnjom od početka do kraja utrke.
Dovizoso je nakon lošijih kvalifikacija i starta iz drugog reda već u prvom krugu odradio dobar dio posla. S petog se mjesta popeo na treće i naciljao vodeći dvojac Lorenzo/Marquez.

Jorge Lorenzo je odlično startao s Pole pozicije, ali sreća nije bila dugog vijeka dočim je potpao pod kolegin pritisak. Cijelu se utrku borio za drugo mjesto sa sunarodnjakom Marquezom dok je Dovizioso gradio vodstvo.
U završnom je dijelu utrke Lorenzo osjetio priliku jer je profesor Dovi spustio tempo i dopustio da mu se približi. Lorenzu nije bilo interesantno mjesto na postolju i pogriješio je na vrhu zavoja i proklizao van staze. Vratio se u utrku, ali van zone osvajača bodova.

Iza vodećeg trojca se usamljeno vozio Cal Crutchlow na LCR-Hondi, dok su se iza njega borili Alex Rins na Suzukiju protiv Yamahinih vozača Mavericka Vinalesa i Valentina Rossija. Oni su prošli ciljem sa skoro 20 sekunda zaostatka iza pobjednika Dovija koji je zapečatio prvu pobjedu u kraljevskoj klasi na Misanu.

Marquez je povećao vodstvo u prvenstvenom poretku ispred Valentina Rossija i sad su šanse preko 95% da ostaje u rukama četverostrukog prvaka kraljevske klase.
 

koko33

Clan
Fenati suspendovan na dve trke!

Italijanski motociklista Romano Fenati neće voziti na naredne dve trke Moto2 kategorije Svetskog šampionata, pošto je suspendovan zbog šokantnog poteza na Velikoj nagradi San Marina i Riminija.
Fenatiju je pokazana crna zastavica na stazi „Marko Simončeli“ zbog neodgovorne vožnje, pošto je po izlasku iz šeste krivine pokušao da pritisne kočnicu na motoru Stefana Mancija. Njih dvojica su prethodno vodili veliku borbu u kojoj je Manci u jednom trenutku izgurao rivala sa staze, a Fenati je potom pokazao želju da mu se oštro osveti, a pritom je rizikovao njegovu bezbednost.

Svetska motociklistička federacija je nekoliko sati objavila da je Fenati prekršio Član 1.21.2 pravilnika Svetskog šampionata u kojem stoji: „Vozač mora da vozi na odgovoran način na koji ne stvara opasnost po druge učesnike na stazi“.

Fenatijev prekršaj se smatra ozbiljnim, pa je on suspendovan sa trka u Aragonu i Japanu. Italijan ima pravo žalbe u roku od 30 minuta od trenutka kada dobije obaveštenje o kazni, a uz nju mora da priloži 1.320 evra. Manci je zbog svog poteza kažnjen pomeranjem za šest mesta na startu naredne trke u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama.
Iako ima tek 22 godine, Italijan već ima veliku istoriju incidenata. Pre nekoliko godina se potukao sa policajcem koji je želeo da mu uruči kaznu za parkiranje, a pre dve godine mu je uručen otkaz u Skaj VR46 timu posle sukoba sa Učijem Salučijem, jednim od čelnika ekipe. Takođe je izbačen iz Akademije Valentina Rosija.
 

koko33

Clan
Pedrosa sledeće sezone u KTM?

Iako je objavio povlačenje po završetku sezone Dani Pedrosa mogao bi ipak da ostane u kraljevskoj klasi.
Španac je ostao bez mesta u Repsol Hondi pošto je objavljeno da sledeće sezone dolazi njegov zemljak iz Dukatija Horhe Lorenco.

Ipak, kako prenosi "Motorsport.com" Pedrosa bi sledeće sezone mogao da bude u KTM-u, ali kao test vozač.

Ove sezone za KTM voze Bredli Smit i Pol Espargaro, dok je Mika Kalio test vozač, ali je trenutno povređen, pa umesto njega tu ulogu ima Rendi de Punije.

Pedrosa je u kraljevskoj klasi zabeležio 31 pobedu od 2006. a najbolji plasman bio mu je drugo mesto i to u tri navrata 2007, 2010. i 2012.
 

koko33

Clan
Dominacija Dukatija na Aragonu, očajni Rosi

Vozači Dukatija Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo ostvarili su najbolja vremena u kvalifikacijama pred trku za Veliku nagradu Aragona u Moto GP šampionatu. Kvalifikacije je obeležio i najlošiji rezultat Valentina Rosija u poslednjih 12 godina.
Pol poziciju, svoju treću na stazi Aragon u Alkanjizu, osvojio je Horhe Lorenco, koji je za 14 hiljaditinki bio brži od kolege iz Dukatija Andree Dovicioza.

Šampion kraljevske klase Mark Markes je posle pada na četvrtom treningu imao na raspolaganju jedan motor, pa je kvalifikacije završio na trećem mestu sa 79 hiljaditih delova sekunde iza Lorenca.
Četvrti je u kvalifikacijama bio vozač LCR Honde Kal Kračlou, peti je bio Andrea Janone iz Suzukija, a šesti drugi vozač Honde Dani Pedrosa.

U prvih deset kvalifikacije su završili još Danilo Petrući, Alvaro Bautista, Aleks Rins i Džek Miler.

Legendarni Doktor Valentino Rosi je na motoru Jamahe bio tek 18, što je bio njegov najslabiji rezultat u kvalifikacijama od 2006. godine i vožnje u Holandiji u Asenu.
 

koko33

Clan
On je vladar Moto GP šampionata – Markesu sedma titula

Vozač Repsol Honde Mark Markes osvojio je sedmu titulu u karijeri, petu u najjačoj kategoriji, tri trke pre kraja sezone trijumfom na Velikoj nagradi Japana, 16. rundi ovogodišnjeg Svetskog šampionata.
Mladi Španac je na stazi „Tvin Ring Motegi“ ostvario osmu pobedu ove sezone, a 69. u karijeri, a titulu je obezbedio jer ima nedostižna 102 boda prednosti u odnosu na Andreu Dovicioza.

Markes se tako izjednačio sa Mikom Duanom po broju titula u kraljevskoj klasi, a više od njega sada imaju samo Valentino Rosi – sedam i Đakomo Agostini – osam. Španski motociklista je svoju prvu titulu osvojio u klasi do 125 kubika 2010. godine, dve godine kasnije je pokorio Moto2 kategoriji, a zatim se u narednih šest godina pet puta našao na tronu u najjačoj konkurenciju.
Prvu šansu da postane sedmostruki svetski šampion Markes je imao upravo na Hondinoj stazi, a za to mu je bilo potrebno da trku završi ispred Dovicioza. Upravo sa italijanskim motociklistom je vodio borbu za najviši stepenik pobedničkog postolja u Motegiju, ali je ona rešena dva kruga pre kraja, posle izletanja vozača Dukatija.
Drugo mesto je na kraju zauzeo Kal Kračlou na LCR Hondi, a na podijumu se našao i vozač Suzukija Aleks Rins.

Tokom većeg dela Velike nagrade Japana Doviciozo je bio taj koji se nalazio u vođstvu, ali je Markes strpljivo čekao trenutak za napad. Mladi Španac je na sredini trke uspeo da se nađe ispred vozača Dukatija, ali je vrlo brzo pogrešio i ostao bez prve pozicije. Ključan trenutak došao je četiri kruga pre kraja, kada je Markes izbio na čelo, čekao se Dovijev odgovor, ali do njega nije došlo jer je Italijan izleteo sa staze u pretposlednjem krugu.
U borbi za trijumf učestvovao je i Kračlou, ali je on posustao u poslednjih nekoliko krugova, međutim, njegovo mesto na podijumu nijednog trenutka nije došlo u pitanju. Doviciozovo odustajanje omogućilo je Rinsu da se nađe na pobedničkom postolju, posle sjajne vožnje.

Najbolju trojicu sledio je vozač Jamahe Valentino Rosi, ispred Alvara Bautiste iz Anhel Nijeto tima, Žoana Zarka na Jamahi ekipe Teh 3 i timskog kolege Maverika Vinjalesa. Prvu desetoricu kompletirali su Dani Pedrosa, Danilo Petruči i Hafiz Šarin, a među osvajačima bodova našli su se i Franko Morbideli, Bredli Smikt, Pol Espargaro, Kacujuki Nakasuga i Takaki Nakagami.
 

koko33

Clan
Promene u pravilima obeležiće sledeću Moto GP sezonu

Gran pri komisija zadužena za donošenje i menjanje pravila u Moto GP prošlog meseca je imala sastanak u Madridu, a sada su poznate i promene koje ćemo u praksi videti sledeće sezone.
Nakon konfuzije koja je nastala na poslednjoj ovogodišnjoj trci voženoj u Valensiji koja je na kratko bila prekinuta zbog kiše, u narednoj sezoni biće primenjivano novo pravilo za restart trke u slučaju kiše.

U Valensiji je veliki broj vozača dobio priliku da ponovo startuje uprkos činjenici da su izleteli sa staze pre nego što je zbog kiše istaknuta crvena zastava.

Ubuduće će odluka o tome ko može da nastavi trku u ovakvoj situaciji biti doneta nakon potvrde stjurada na stazi i biće jasnije pravljena razlika između vozača koji su još uvek u trci (aktivni) i onih za koje je trka završena iz nekog razloga. Aktivnim u trci smatraće se vozač koji je u trenutku prekida bio na stazi ili je pokušavao da ponovo pokrene motor i vrati se u trku. Vozači koji su pali tokom trke imaće pravo na pomoć da vrate motor na stazu.

Takođe, Gran pri komisija je u dogovoru sa bezbednosnom komisijom odlučila da će svaki vozač moći da ima 13 guma za kišu, u odnosu na ranijih 11, šest prednjih i sedam zadnjih pneumatika.

Što se tiče Moto 2 i Moto 3 klase, vozači će i dalje imati neograničen broj pneumatika, a najmanje četiri kompleta.

Promena će biti i po pitanju koji vozač će se posmatrati kao takmičar koji je završio trku. Ranije je za to bilo potrebno da vozač bude u kontaktu sa svojim motorom u trenutku prolaska kroz liniju cilja. Imali smo situacije da neko od vozača padne sa motora u samom cilju i da se smatra da nije završio trku. Ubuduće će se kao vreme prolaska kroz cilj u ovakvim situacijama računati trenutak kada je prednji deo motora ili deo tela vozača prošao kroz cilj, šta god od to dvoje prođe kroz cilj poslednje.

Ukoliko nekome od vozača bude izrečena kazna propuštanja zbog preticanja dok je istaknuta žuta zastava ili iz nekog drugog razloga, vozač će o tome biti obavešten na tabli istaknutoj na liniji cilja najkasnije u tri kruga od određene kazne (ranije je granica bila pet krugova).

Promena koja će verovatno najviše uticati na same vozače je prilično zanmiljiva. Više neće biti dozvoljeno pokretanje motora u boksu u bilo kom trenutku. Motori na trkačkim motoiciklima biće pokretani isključivo na pit lejnu (ispred boksa).

Tokom svake trke utvrđivaće se "najbrži krug svih vremena" (najbrže izvozan krug u istoriji uključujući sve Gran pri sesije) i "najbrži krug trke" (najbrže izvozan krug u toku jedne trke).



 

koko33

Clan
Mekfi na Le Manu stigao do druge pobede u karijeri


Britanski motociklista Džon Mekfi ostvario je drugu pobedu u karijeri u Moto3 šampionatu, pošto je u nedelju trijumfovao na legendarnom Le Manu.
Vozač Petronasa je je došao do prve pobede posle dve godine i devet meseci.

Iako je Mekfi počeo trku sa pol pozicije, do 15. kruga je na čelu bio Tacuki Suzuki. Delovalo je da će japanski motociklista upisati novu pobedu, a onda je nakon greške izleteo sa staze i pao sa motocikla, pa je vođstvo preuzeo Mekfi.

Britanac je do kraja vodio borbu sa Lorencom dala Portom, ali je uspeo da prvi prođe kroz cilj sa vremenom 37:48.689. Dala Porta je kasnio 0.106 sekundi.

Lider šampionata Aron Kane završio je na trećoj poziciji sa 0.757 sekundi zaostatka.
Sledili su ih Gabrijel Rodrigo (+0.978), Andrea Minjo (+1.201), Kajto Toba (+1.410), Selestino Vieti (+1.451), Kazuki Masaki (+1.636) i Jakub Kornfejl (+1.848).

U generalnom plasmanu Kane je i dalje prvi sa 74 boda, Dala Porta je drugi sa 60, a na trećem mestu je Antoneli sa 57. Posle nedeljne pobede Mekfi je na devetoj poziciji sa 34.
 

koko33

Clan
Moto2: Prvi trijumf Aleksa Markesa, Baldasari pao


Aleks Markes je slavio na Velikoj nagradi Francuske u Le Manu u okviru Moto2 šampionata sveta u motociklizmu. Drugi je bio Horhe Navaro, treći Augusto Ferndandes, a lider šampionata Lorenco Baldasari je pao u drugom krugu trke.
Na startu trke u Le Manu odlično je krenuo Tom Luti koji je preuzeo prvo mesto, a već u drugom krugu se desio udes Lorencu Baldasariju pa je tako lider šampionata već tada završio trku.
Aleks Markes i Tom Luti su bili u početku trke na čelu, a stizao ih je veteran Simone Korsi. Ubrzo je Luti imao problema i on je izgubio nekoliko pozicija pa je brat Marka Markesa na 18 krugova do kraja preuzeo prvo mesto. Pratio ga je Korsi koji je uskoro sam pao i zbog sopstvene greške je završio u šljunku.

Markes je potom uvećavao svoju prednost u odnosu na Horhea Navara i Augusta Fernadnesa koji su vodili veliku bitku za drugu poziciju, a Fenrandes je na kraju rešio da ne rizikuje i uzeo je drugo uzastopno treće mesto u trci Moto2 šampiona.
Posle trojca Markes, Navaro, Augusto kroz cilj je kao četvrtoplasirani prošao Bred Binder, peti je bio Ćavi Vijerhe, a trećeplasirani u genralnom plasmanu Marsel Šroter je završio tek kao osmi.

Aleks Markes i Tom Luti su bili u početku trke na čelu, a stizao ih je veteran Simone Korsi. Ubrzo je Luti imao problema i on je izgubio nekoliko pozicija pa je brat Marka Markesa na 18 krugova do kraja preuzeo prvo mesto. Pratio ga je Korsi koji je uskoro sam pao i zbog sopstvene greške je završio u šljunku.
 

koko33

Clan
Markes dominantan u Le Manu ispred Dukatijevaca


Mark Markes slavio je na Velikoj nagradi Francuske u Le Manu u MotoGP šampionatu. Drugi je bio Andrea Doviciozo, treći Danilo Petrući. Džek Miler iz Pramak Dukatija je bio četvrti, a Valentino Rosi peti.
Žoan Mir, Karel Abraham su imali problem i pre starta trke jer su u pali u pripremnom krugu.

Mark Markes je dobro startovao, a uz njega su bila dvojica vozača Dukatija Andrea Doviciozo i Danilo Petrući. Španac je ipak uspeo da se izdvoji, a probleme je imao Andrea Doviciozo koji je pao na sedmo mesto. VAlentino Rosi je imao solidan start i u prvom krugu je bio četvrti. Pol Espargaro je odlično počeo jer je osvojio čak sedam pozicija i bio je peti. On je napao i Valentina Rosija, koji je odbranio četvrto mesto. Danilo Petrući je u ranoj fazi trke napadao Marka Markesa ali nije uspeo da ga obiđe.
Petrući je zatim napravio greške, obišao ga je Džek Miler, Valentino Rosi a zatim i Andrea Doviciozo. Dezmodovi je uspeo da se oporavi posle početne greške i obišao je Rosija. Njih dvojica su imali malo veći zaostatak za Džekom Milerom i Markom Markesom, a Australijanac je na 23 kruga do kraja rešio da napadne Markesa i obišao je aktuelnog šampiona. Da kruga kansije je Markes uzvratio udarac, a borbi za vodeće pozicije su se pridružili Doviciozo i Rosi.
Na 20 krugova do kraja pao je Maverik Vinjales i to zbog greške Frančeska Banjaje koji je udario vozača Jamahe.

Nekoliko krugova kasnije je Danilo Petrući obišao Rosija koji je u tom momentu bio četvrtoplasirani. Na čelu je bio Markes na 15 krugova do kraja, drugi je bio Doviciozo sa preko jedne sekunde zaostatka. Na devet krugova do kraja je Markes imao tri sekunde viška u odnosu na Dovicioza, a Rosi i Petrući su počeli tada da smanjuju zaostatak za Milerom i Doviciozom. Petrući je obiišao nedugo zatim Milera, dok je Rosi zaostajao.
Šest krugova pre kraja je aktuelni šampion imao veliku prednost ispred Dovicioza i Petrućija koji su se borili za drugo mesto, a Valentino Rosi je smanjivao zaostatak za četvrtoplasiranim Džekom Milerom. Do kraja međutim nije bilo izmena u plasmanu. Šesti je bio Pol Espargaro, sedmi Franko Morbideli. Aleks Rins je završio desetoplasirani, a iza njega je kroz cilj prošao Horhe Lorenco.
Bila je ovo 300. pobeda u kraljevskoj klasi za fabrički tim Honde.
 

koko33

Clan
Austrija je Dukatijeva - Doviju triler protiv Markesa

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo trijumfovao je na neverovatnoj Velikoj nagradi Austrije, 11. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata
Doviciozo je svom timu doneo četvrti trijumf zaredom na "Red Bul ringu", pošto je u direktnom duelu pobedio branioca titule Marka Markesa, kojeg je pretekao u poslednjoj krivini. Na taj način je, takođe, Markesa onemogućio da slavi u Špilbergu jer jedino na toj stazi nije pobedio od svih u kalendaru u kraljevskoj klasi.

Njih dvojicu su na kraju delile dve desetinke, a na podijumu im se pridružio Fabio Kvartarato, koji brani boje Petronas Jamahe.
Markes i Doviciozo su od početka trke bili u duelu, a greška vozača Repsol Honde uslovila je da njih dvojica malo padnu u poretku, a Kvartararo preuzme vođstvo u prvom krugu. Međutim, vrlo brzo su njih dvojica našli svoj ritam, Markes je duže bio na samom čelu, ali je Doviciozo počeo da ga izaziva. Italijanski motociklista je držao vođstvo sve do tri kruga pre kraja, kada je usledila velika borba za trijumf, koja je odlučena u cilju, slično kao pre dve godine na istom mestu, kada su akteri bili isti.

Kvartaratovo treće mesto nijednog trenutka nije dovedeno u pitanje, iako su u prvoj polovini trke Valentino Rosi na Jamahi i vozač Pramak Dukatija Džek Miler bili blizu njega. Australijanac je, međutim, izleteo sa staze, a ’Doktor’ posustao, pa su ga sustigli timski kolega Maverik Vinjales i Aleks Rins na Suzukiju, ali nisu imali šansu da ga napadnu. Devetostruki svetski šampion se tako zadovoljio četvrtim mestom, ispred Vinjalesa i Rinsa, dok je Frančesko Banjaja na Pramak Dukatiju bio sedmi. Osmo mesto zauzeo je Migel Oliveira, koji vozi za Teh3 KTM; a prvu desetoricu kompletirali su Danilo Petruči i Franko Morbideli.
Zahvaljujući drugoj pobedi ove godine, prvoj još od otvaranja sezone u Kataru, a 23. u karijeri, Doviciozo je smanjio zaostatak u odnosu na Markesa u generalnom plasmanu na 58 bodova.
 
Top